2013. Mensen onderweg, verdwalen en slaapplekken

26 april 2013 - Echternach, Luxemburg

Vanaf Banneux liep ik voorbij Spa over een sompige berg. Het is een oud veengebied.

Beste zwemmaten van Gorgo; ik heb dus nog wat gewatertrappeld in het moeras.

Vervolgens   slaapte in een tentje,  ik in Stavelot  in een heel klein hotelletje  en de volgende nacht in een bos bij Braunlauf.

Al wandelend ontmoette ik Yvonne.

Een Rotterdamse van 55 die ook gedeeltes naar Rome loopt. We hebben heerlijk samen gewandeld maar ook 25km verkeerd!

Die avond slaapte  we in Schönberg,  hotelletje  Sankt Vith, België. Je kan het niet missen op de kaart; er zit een haakje in de route. De volgende ochtend reed de vrouw van de hotelbaas ons met de auto naar Sankt Vith, wat al ongeveer 20km was. Daar namen we de bus naar Ouren, dat was ook nog ongeveer 45 minuten rijden. Die dag (24/4) liepen we nog 15km tot Dasbourg.

Verder via Vianden wilden we naar Diekirch, om ook post, foto’s en dergelijke op te sturen. Het blijkt niet praktisch want het is toch minimaal 3km omlopen. Ik wacht er wel mee totdat ik ergens korter bij een postkantoor kom.

Het is te merken dat het ook hier vakantie is. In Beaufort zat de Stayokay(internationale keten van herbergen) vol. We hebben de bus genomen naar Echternach waar we gelukkig wel een slaapplek konden vinden. Morgen pik ik de route weer op want die loopt maar op 500m van deze slaapplek vandaan.

Yvonne gaat morgen naar huis omdat ze last heeft van haar enkel. Dat is jammer want ondanks dat we niet elke meter samen liepen, was het fijn wandelen met haar.

1. Mariet en Jan:
    28 april 2013
    heel veel succes en je gaat er nog steeds voor we zijn trots gr Jan en mariet
  2. Ad van Creij:
    30 april 2013
    Hallo Louis, het was leuk om je te ontmoeten in Echternach. Zo te zien loopt het de laatste dagen lekker. Als ik kijk wat je heb afgelegd. Ik heb ook 2 mooie wandeldagen gehad met veel natuurschoon van Gilsdorf naar Echternach. De jeugdherberg in Beaufort was erg rustig op zaterdag dus plek genoeg voor mij alleen. Ik wens jou nog vele mooie kilometers en ik kijk nog wel eens een keer op deze site. groetjes Ad
  3. Mariet en Jan:
    30 april 2013
    ook wij wensen je een goede en fijne tocht gr Jan en Mariet
  4. Henk en Tineke van Grinsven:
    5 mei 2013
    Hoi Louis,
    We lezen je mooie verhalen, maar wij houden ons maar bezig met baantjes zwemmen.
    Het ga je goed en nog veel wandel plezier.