2013. Luxemburg tot en met nu; in de Alpen

29 mei 2013 - Martigny, Zwitserland

Het is wat lang geleden sinds de site ge-update is. De kaart is nog wel hier en daar bij te houden. De foto’s en de teksten uit het dagboek geven meer puzzelwerk.

Het is geweldig om jullie reacties te lezen. Ook krijg ik reacties en emails met foto’s van mensen die ik onderweg heb ontmoet.

Inmiddels ben ik voorbij het meer van Genève, in Zwitserland: Op de helft van de route.

En ondanks dat het weer en de paden nat zijn, geniet ik enorm.

Het weer is een beetje jammer, zoals ook in Nederland. Gisteren liep ik in een korte broek en vandaag weer de hele dag in de miezer.

Nu bij het verschijnen van dit stukje ben ik aan de voet van de Alpen en wandel ik morgen naar Bourg-Saint-Pierre, Zwitserland. Ik ben benieuwd of ik over de Grand-Saint-Bernard naar Italië kan. Als dat niet kan (vanwege sneeuw en zo) dan neem ik de bus naar Etroubles, Italië. We zullen het zien.

Zie Links: Saint Bernard (rechts op deze site)

In ieder geval kan ik altijd vanaf Etroubles de route weer oppakken.

Bij sommige foto’s staat meer tekst uit het dagboek.

Dit zie je alleen als je een foto opent.

In de diashow komt alleen de titel van de foto te staan (niet de dagboek teksten). (De diashow begint bij de laatste (meest recente) foto en loopt terug)

1. Mientje Gijsbers:
    29 mei 2013
    Hoi Louis.
    leuk dat we weer een berichtje van je ontvangen hebben nu dan op de helft van je tocht het is te hopen dat 't weer wat beter wordt want in de regen lopen is nooit fijn. we wensen je veel succes met de tweede helft van jou tocht Gr. Mientje
  2. Arno:
    Goeiemorgen Louis,
    Tsjonge zeg wah ben duh al een eind verwijderd uit de Hei ! Hoop voor jou dat je die puistjes te voet over kan zonder de bus te gebruiken. Dan zoetjes aan Italie in, op naar die heerlijke spaghetti. Grappig dat wij met een aantal mannuh op 12-06 gaan fietsen in de omgeving van de Stelvio (Bormio). Zitten we je op de hielen ;-). Het is leuk om je verhaaltjes te lezen, hou vol en geniet van die prachtige bergen.
    Ook namens het buurtbestuur,
    En Uhh, ookal doet ut zeer, gewoon deurlopen.
    Gr Arno Nap
  3. Henk:
    30 mei 2013
    Hoi Louis weer fijn wat van je te horen, ook bij jou slecht weer hier is het niet anders, ondanks dat vind ik het toch een geweldig iets dat iemand de moet kan op brengen voor z'n lange tocht, ik heb bewondering voor z'n mensen. Verder nog veel succes en hoop dat het weer omslaat dat je nog meer kan genieten van de omgeving dat moet je meer moet geven neem ik aan.

Louis nog een goed reis naar het eind punt.

groeten Henk
  4. Marielle van Hees:
    30 mei 2013
    Hoi Louis, ik heb effe de foto's zitten bekijken maar wat kom je mooie plekjes tegen onderweg. Dit moet wel een positieve werking op jouw humeur ondanks het slechtere weer. Succes voor de tweede etappe en ik hoop dat je te voet de alpen over kunt, want verwacht dat dat ook een enorme beleving zal zijn.

Groeten,

Jos en Marielle
  5. Hans en Hanny Vissers:
    Hallo lois.
    Schitterende foto''s geweldige omgeving, maar ook jij ziet ziet er niet slecht uit.
    Normaal gesproken als je op de helft bent gaat het steeds vlugger lijkt wel,dus ik zou zeggen, ga zo nog maar enkele weken door en geniet zoveel als je kunt.
    Hans en hanny vissers
  6. Twan:
    Hoi Louis
    Als ik dit lees en de foto's bekijk ben ik kei jaloers, lijkt me geweldig om te doen. Maar ook weer moeilijk om alles in je eentje in een vreemd land en taal uit te zoeken. Nog veel wandelgenot.
  7. Thea:
    31 mei 2013
    hallo wandelaar,ook jij kan straks weer een mooie tocht op je c.v. zetten,en als je er dan ook nog van genoten hebt is dat dubbel genieten.Hier gaat het leven ook volop door,wij zijn weer opa en oma geworden van een heel mooie kleindochter haar naam is Malou,ook dat is een grote prestatie.wij zijn dan ook erg gelukkig.
    heel veel wandelplezier,ook voor het thuisfront geniet ervan !!
  8. Jan en Marthy:
    31 mei 2013
    Hoi Louis,
    Prachtige foto's leuk om te zien, zo kunnen we je toch een beetje volgen! Wat leuk dat je bij zoveel mensen wordt uitgenodigd om te blijven slapen en eten.
    groetjes en Succes!!!!
  9. Mariet en Jan:
    1 juni 2013
    hallo Louis ,wat een prachtige foto's en die blubber nemen we maar op de koop toe Jan is nog steeds apetrots op zijn broer voor die prestaties ,zelf zijn we net terug uit Spanje en zijn ook lang Metz gekomen en toen gingen de gedachten naar jou wat een afstand, en je ziet er door die afstend harstikke goed uit nogmaals we zijn trots op je gr Jan en Mariet
  10. Theo en joke:
    2 juni 2013
    Louis je bent een kanjer.
    Het weer zit je niet mee, maar je gaat dapper verder
    Mooie foto's
    Hou vol, in Italië wordt het beslist beter
    Groetjes van ons, en we blijven je volgen.
  11. Yvonne Janssen:
    2 juni 2013
    Hallo beste mensen,

Helaas kon Pa de pas van de Saint Bernard niet over. Er lag een meter sneeuw, dat is heel erg jammer want dat zag hij als een van de hoogtepunten.
    Hij heeft gelift van Bourg-Saint-Pierre, Zwitserland naar Saint Rhemy, Italië en toen gewandeld tot Aosta. Het is nu wel nogal wat beter weer, dat is heel prettig.
  12. Jeanne Van Alphen:
    5 juni 2013
    Ha Louis, wat ga je snel zeg. Rome heeft op jou toch een enorme aantrekkingskracht. Maar wil je aub niet te snel gaan. Heb met Diny nog heel wat wandel, lunch, koffie en wijn afspraakjes staan. Louis, ik geniet van je mooie foto,s, die aparte boom vond ik heel bijzonder, en van je verhalen. Hou je haaks . Heel veel groeten.
  13. Roland Schuyer:
    7 juni 2013
    Beste Louis,

We hebben elkaar ontmoet op de Grand Ballon in de Vogezen. Je was toen energiek, gemotiveerd en vol goede moed en zo te lezen ben je dat nog steeds. Dat doet me goed.
    Vanuit de Vogezen heb ik een kort doch waardevol email contact gehad met jouw vrouw en dochter. Naar wat ik heb begrepen, volgen ze je, bijna letterlijk, op de voet.
    Heel veel succes met de reis en aan de eindstreep zullen de gevoelens dubbel zijn; blij en trots dat je Rome hebt gehaald en spijt dat de reis is afgelopen. No worries; er zijn altijd nieuwe doelen in het leven.

Take care and stay healthy,
    Roland

Dwingeloo (Dr)
  14. Pierluigi cappelletti:
    11 juni 2013
    hello! Yesterday Louis was here in Orio Litta, along Po river walking on the bank of the river. Piacenza is 25 km far.
    Buon cammino !
  15. Henny en Arie:
    13 juni 2013
    Louis, we zijn weer thuis en in het oude ritme vervallen. Blijf genieten van je tocht en loop niet zo snel...
    Groeten van de Hintelstraat.
  16. Jan en Marthy:
    22 juni 2013
    We horen dat het allemaal goed gaat en dat je al voorbij Luca bent!
    Al 'n heel eind richting Rome, we hopen dat je er van geniet en dat 't weer goed is.
    Nog 'n paar weken, succes en hou de moed erin!!!!
  17. Peter en Mieke:
    23 juni 2013
    Hallo Louis
    Leuk je vandaag ontmoet te hebben in San Gigmano. Wij waren die twee wielrenners uit het Westland. Nog veel succes op reis naar Rome

Gr. Peter en Mieke
  18. Louis:
    25 juni 2013
    Hallo Oppers : S M S van Louis
    Louis heeft voor volgend jaar een kastelenroute in petto we gaaan dan wel naar Italie in de omgeving van de rivier de PO. Dus dat wordt sparen
    Groetjes Diny
    Groetjes Diny
  20. Piet en Jeanne:
    1 juli 2013
    Hallo Louis,
    Hebben je reis een beetje gevolgd.
    Heel erg leuk maar het weer heeft je niet altijd zo mee gezeten.
    Wij waren een paar weken geleden in Zwitserland en er lag nog bere-veel sneeuw.

Super dat je er nu ( bijna ) bent.
    We hebben veel bewondering voor je.
    Groetjes en nog veel plezier en sterkte voor het laatste kleine beetje.
    Piet en Jeanne uit Zijtaart
  21. Theo en joke:
    1 juli 2013
    Louis, wat ben je toch een bikkel.
    Maar het eind is in zicht, en ook het weerzien met Diny en je familie.
    Geniet samen van de terugreis en we zien je in Mariaheide.
    Groetjes uit Vorstenbosch
  22. Corrie/Peter:
    2 juli 2013
    Hallo Louis,
    Fijn, dat je ondanks het slechte weer het doel, Rome, gehaald hebt. Een heel fijne tijd met je familie en een goede terugreis.

groetjes Peter en Corrie Verkuijlen.
  23. Mariet en Jan:
    2 juli 2013
    hallo Louis fijn dat je er bijna bent we zijn nog steeds trots op je om zo'n eind te lopen en dan alleen we kunnen begrijpen dat je b lij bent als je je kinderen en je vrouwtje weer in de armen kunt sluiten we wensen jou en de hele familie nog een fijne tijd en rust lekker uit , we zien je wel weer als je thuis bent gr van Jan en mariet